Spärrservice för era uppgifter

Har ert bevakningssystem varnat för en händelse ni inte känner igen? Med Förebyggs spärrservice får ni tillgång till experthjälp dygnet runt, året om. Ni når oss direkt på 0770 – 337 333.
50 000+
Larm skickas till våra kunder varje år.
238 371
Bedrägeribrott anmäldes i Sverige under 2023.
4 av 10
Svenskar uppskattas ha blivit utsatta för identitetskapningsförsök.

Har ni blivit ID-kapade?

En komplett guide” hittar du vanliga tecken på bedrägeriförsök och råd om hur du bör agera vid eventuell kapning. Där får ni även insikter om nya brottsmetoder och rekommenderade rutiner för att stärka företagets säkerhetsarbete, och hur skillnaderna ser ut när du och dina anställda är skyddade, jämfört med när ni står utan ID-skydd.
läs mer

Granska händelsen direkt

Har ni fått ett larm via er bevakningstjänst? Logga in på Mina Sidor och granska händelsen direkt. Är det något som verkar misstänkt – kontakta det företag som tagit upplysningen eller ring vår spärrservice för rådgivning.

Spärrservice stoppar bedrägerier

Misstänker ni att ett bedrägeri pågår eller redan har skett? Vår spärrlinje bemannas av utbildade specialister som hjälper er att snabbt stoppa spridningen av obehörig information.

Prata med kundservice

Har ni frågor om tjänsten eller om Förebygg i stort? Kontakta oss på 0770 – 337 330.
VANLIGA FRÅGOR OM SPÄRRSERVICE

Jag har blivit ID-kapad, hur spärrar jag mina uppgifter?

Ring vår spärrlinje direkt på 0770 – 337 333. Vi går tillsammans igenom vad som ska spärras och sköter kontakten med Dun & Bradstreet, Creditsafe, UC, Syna och Valitive när det behövs. Spärrlinjen är öppen dygnet runt, året runt.

Kan ni hjälpa även om vi inte registrerat alla uppgifter?

Vi gör vad vi kan, men vissa aktörer (t.ex. banker eller mobiloperatörer) kräver referensnummer för att acceptera en spärr. Därför är det viktigt att hålla ert spärrserviceregister uppdaterat via Mina Sidor.

Hur länge är ett personnummer spärrat?

Vi börjar med en mjuk spärr som gäller i 14 dagar. Vid behov kan spärren förlängas.

Vad händer om vi spärrar av misstag?

Ni kan alltid ångra spärren genom att kontakta spärrservice, som är öppet dygnet runt.

Vi misstänker ett pågående ID-bedrägeri – vad gör vi?

Logga in på minasidor.forebygg.com med BankID och kontrollera händelser. Ser ni en kreditupplysning ni inte känner igen, ring spärrlinjen direkt.

Fungerar spärrservice även utomlands?

Ja. Bevakningar, larm och spärrlinje fungerar var ni än befinner er. Ring med landskoden +46 om ni är utomlands.

Kan vi ångra en spärr?

Ja, kontakta spärrservice för att häva spärren inom 14 dagar.

Vad händer om vi spärrar ett kort som sedan hittas?

För betalkort och kreditkort innebär spärren att ni får ett nytt kort. Spärr av körkort kan i vissa fall hävas.
Förebygg tillhandahåller tjänster och produkter i trygghetsskapande syfte med målet att motverka uppkomsten av, och minimera skadan som kan uppstå till följd av inbrott, bränder, id- och bolagskapningar, borttappade värdehandlingar och skimming.

Vi är mycket stolta över våra kunders förtroende som gjort oss till Sveriges högst recenserade företag inom kategorin säkerhet på Reco.se
Kontakt
Måndag-Torsdag 9.30 - 16.30.
Lunchstängt 12.30 - 13.30.
Fredagar 9.30 - 15.00
Copyright © 2015 – 2025 Förebygg | All Rights Reserved
chevron-down
Varukorg
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0