ENKELT - TRYGGT - SÄKERT

Spärra dina uppgifter
med ett samtal

Har din bevakningstjänst larmat om en händelse som du inte känner igen? Du kan när som helst kontakta vår spärrlinje på 0770 – 337 333, spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.

Läs vad andra tycker om oss

Tecken på ett pågående bedägeri

Läs mer om vanliga tecken på ett pågående bedrägeri och när du ska vara extra vaksam på att agera. Vår blogg hjälper dig att skapa bättre säkerhetsrutiner och informerar om vanliga brottsmetoder. Ta kontroll över din säkerhet och bli mer proaktiv i ditt liv.

Ring spärrlinjen och spärra dina uppgifter

Om du är utsatt för ett pågående bedrägeri så ska du direkt ringa till spärrlinjen. Du kan när som helst kontakta vår spärrlinje på 0770 – 337 333, spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.

Kontakta vår support för mer information

Om du har fler frågor angående ett pågående bedrägeri eller utfallet efter en spärr av ditt ID, kontakta vår support så hjälper vi dig. Att få prata med någon som förstår och är utbildad i frågan kan vara totalt avgörande. Allt för att du ska känna dig så trygg som möjligt. Du når oss på 0770 - 337 330.

Vanliga frågor

Jag har blivit ID-kapad, vad ska jag göra?

Om du har konstaterat att någon brukat din identitet och vill ha assistans så ringer du direkt vår spärrlinje på 0770 – 337 333 som är öppen dygnet runt. Vår personal kommer hjälpa dig att gå igenom vad som ska spärras och hjälper dig att hantera situationen samt utföra spärr hos Dun & Bradstreet, Creditsafe, UC, Syna och Valitive när det behövs. Spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.

Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte registrerat mina värdehandlingar?

Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer t.ex. din kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen. Se därför till att hålla ditt spärrserviceregister uppdaterat om du skulle byta telefon eller skaffa ett nytt betalkort. Se över och uppdatera enkelt på minasidor.forebygg.com.

Hur länge är mitt personnummer spärrat?

Till en början lägger vi en mjuk spärr som gäller i 14 dagar - vid behov kan du alltid få mer information om hur du förlänger spärren.

Vad händer om jag spärrat mitt personnummer av misstag?

Du kan alltid ångra spärren genom att ta kontakt med spärrservice som har öppet dygnet runt.

Jag misstänker att jag blivit ID-kapad, vad ska jag göra?

Börja med att logga in på minasidor.forebygg.com (.se går bra med) med Bank-ID och kolla under händelser. Är det en kreditupplysning du inte känner igen kan du när som helst kontakta vår spärrlinje på 0770 – 337 333, spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.

Fungerar tjänsten även om jag är utomlands?

Alla bevakningar, larm och spärrlinje fungerar oavsett vart du befinner dig. Tänk på att ringa spärrlinjen med landskoden +46 om du ringer från utlandet.

Kan jag spärra mitt personnummer och sedan ångra mig?

Ja, du kan kontakta spärrservice för att häva spärren innan 14 dagar passerat.

Vad händer om jag spärrar ett kort som jag sedan hittar?

Gäller det betal- och kreditkort så får man ett nytt vid spärrning, men exempelvis körkort går det att häva spärren på.
Förebygg tillhandahåller tjänster och produkter i trygghetsskapande syfte med målet att motverka uppkomsten av, och minimera skadan som kan uppstå till följd av inbrott, bränder, id- och bolagskapningar, borttappade värdehandlingar och skimming.

Förebygg är Sveriges högst och mest recenserade företag på de största omdömessajterna.
Kunduppgifter
Måndag-Torsdag 9.30-16.30.
Lunchstängt 12.30-13.30.
Fredagar 9.30-15.00
Copyright © 2015 – 2023 Förebygg | All Rights Reserved
chevron-down
Varukorg
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0