fbpx
Kontakta kundservice
SUPPORT

Vi finns här för dig i alla lägen

Vi har samlat den mest relevanta informationen till dig på denna sida. Hittar du inte vad du söker är du varmt välkommen att kontakta oss på telefon eller via e-mail, vi finns här för att göra det enkelt för dig.

Läs vad andra tycker om oss

Frågor & svar

Här finner du enkelt svar på de mest förekommande frågorna om alla våra tjänster.

Villkor & blanketter

Här finner du villkor och blanketter för alla våra tjänster.

Kontakta oss

FB Säkerhetstjänster AB
Box 7006, 164 07 Kista
Tel: 0770 – 337 330
Org: 559002-4856

Här får du svar på de vanligaste frågorna

Allmänt

Kan jag skriva till Förebygg?

Det går bra att skriva till oss både per mail och brevledes, uppgifterna finner ni nedan.

Email: kundservice@forebygg.se
Postadress: FB Säkerhetstjänster AB, Box 7006, 164 07 Kista

Jag har registrerat mitt nr hos NIX, varför ringer ni?

(a)
Vi matchar regelbundet alla telefonnummer mot NIX-registret. Enligt lag får vi lov att spara ett telefonnummer i två månader innan vi gör nästa matchning. Det betyder att om du har nixat dig precis dagen efter att vi har gjort en matchning mot NIX-registret, kommer ditt nummer att finnas kvar i vårt register i max två månader. Ditt telefonnummer kommer automatiskt att tas bort vid nästa matchning mot NIX. Tänk på att om du har flera nummer så behöver samtliga registreras hos NIX.

(b)
Om du via någon av våra samarbetspartners uttryckligen gett ditt medgivande till kontakt kollar vi inte om du är registrerad hos NIX.

Vill du spärra ditt nummer hos oss kan du enkelt ringa in till oss på 0770 – 337 330 eller maila till privacy@forebygg.com.

Hur uppdaterar jag min adress efter att jag flyttat?

Du kan enkelt uppdatera dina adressuppgifter genom att logga in på Mina Sidor med mobilt bank id eller din personliga kod. Skulle det inte fungera kontaktar du vår kundservice så vi kan uppdatera din adress åt dig.

Har jag rätt att ångra mitt köp?

Som konsument har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du ingick avtalet med oss. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 0770 – 337 330. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.

Kan jag överlåta min tjänst till någon annan?

Du kan enkelt skriva ut överlåtelseblanketten via Villkor & Blanketter. Tänk på att den som vill ta över tjänsten behöver godkännas i vår kreditkontroll.

Jag kommer inte ihåg mitt lösenord till mina sidor.

Du kan alltid trycka på glömt lösenord. Fyll i ert personnummer så får du ett SMS med ett nytt lösenord till den mobil du registrerat hos oss som kontaktnummer.

När löper mitt avtal ut?

Avtalstiden framgår i välkomstbrevet du fått hemskickat. Om du inte har kvar detta kan du alltid kontakta oss för att få reda på avtalstiden.

Jag har frågor om mitt avtal.

Du är välkommen att kontakta vår kundservice på 0770 – 337 330 så hjälper vi dig.

Avslutas tjänsten automatiskt efter avtalstiden?

Efter avtalstiden löper avtalet vidare med 3 månaders uppsägningstid, om du inte redan meddelat att du vill avsluta tjänsten.

Fakturafrågor

Kan jag betala årsvis?

Ja, du kan betala årsvis via en årsfaktura. Hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig att sätta upp en sådan.

Hur aktiverar jag autogiro?

Aktivera autogiro direkt hos Svea Bank med bank-id genom att klicka här, eller genom att skriva ut och sedan posta in autogiroblanketten, som du hittar längre ner på denna sida. Du kan även ringa till kundservice på 0770 – 337 330 så hjälper vi dig.

Jag har autogiro men vill se mina fakturor, vart gör jag det?

Du kan enkelt se och ladda hem dina fakturor genom att logga in på Mina Sidor.

Vilka betalningsalternativ har ni?

I dagsläget kan du välja mellan e-faktura, pappersfaktura, autogiro och e-postfaktura. Kontakta kundservice om du vill ändra ditt sätt att betala.

Jag har fått en högre faktura än vad jag förväntade mig.

På din första faktura kan det vara så att du blivit debiterad för mer än en kalendermånad beroende på när du tecknade avtalet, kolla på fakturan om det framgår olika perioder. Tänk på att vissa tilläggstjänster, så som stöldskyddsdekaler, debiteras årsvis och gör då att fakturan blir högre en gång per år.

ID-Skydd

Hur lägger jag till fler personer i mitt ID-Skydd?

Kontakta kundservice via telefon för att lägga till fler personer i din bevakning. Av säkerhets- och kreditinformationsskäl behöver alla nya bevakningar aktiveras av vår personal. Tänk på att varje medlem i bevakningen endast kan se sin egen kreditinformation.

Jag har blivit ID-kapad, vad ska jag göra?

Om du har konstaterat att någon brukat din identitet och vill ha assistans så ringer du direkt vår spärrlinje på 0770 – 337 333 som är öppen dygnet runt. Vår personal kommer hjälpa dig att gå igenom vad som ska spärras och hjälper dig att hantera situationen samt utföra spärr hos Dun & Bradstreet, Creditsafe, UC, Syna och Valitive när det behövs. Spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.

Jag misstänker att jag blivit ID-kapad, vad ska jag göra?

Börja med att logga in på minasidor.forebygg.com (.se går bra med) med Bank-ID och kolla under händelser. Är det en kreditupplysning du inte känner igen kan du när som helst kontakta vår spärrlinje på 0770 – 337 333, spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.

Får jag larm av er om jag handlat på nätet?

Din identitetsbevakning larmar inte baserat på vart du handlar, utan när det sker en kreditupplysning eller om det skett en förändring i uppgifter som rör ditt personnummer. Läs om alla register och kreditupplysningsbolag som vi bevakar.

Jag har fått hem en upplysningskopia men fick inget larm?

Vår identitetsbevakning går via upplysningsbolagen Dun & Bradstreet, samt CreditSafe som är två av Sveriges största upplysnings- och datahanteringsföretag. Vi har valt att samarbeta med dessa företag då dem är störst inom detaljhandel, telekom och snabblån, där bedragarna oftast utför brotten. Det finns idag ingen identitetsbevakning som täcker alla kreditupplysningar eller källor. Skulle du få hem en upplysningskopia du inte känner till ska du ringa vår spärrlinje direkt för vidare assistans på 0770 – 337 333, så hjälper vi dig hela vägen.

Jag har fått larm, hur ser jag vad som hänt?

Logga in på minasidor.forebygg.com (.se går också bra) och navigera till Händelser. Där ser du vad som utlöste larmet.

Hur gör jag för att registrera mina värdehandlingar hos er?

Det enklaste sättet är att logga in på Mina Sidor med hjälp av Bank-ID eller med koden som du fått hemskickad när du beställde tjänsten, navigera sedan till Spärrservice. Du kan också använda den blankett du fått hemskickad i välkomstbrevet och returnera portofritt via svarskuvertet. Skulle du föredra, kan du även kontakta kundservice per telefon på 0770 – 337 330, så hjälper vi dig.

Vad menas med att jag ska ange de 4 sista siffrorna när jag registrerar värdehandlingar?

Vi behöver endast att du uppger de 4 sista siffrorna i ditt kortnummer på betal- och kreditkort om du har flera identiska kort från samma bank som kan förväxlas – detta så att vi kan hjälpa dig att spärra rätt kort när det väl gäller.

Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte registrerat mina värdehandlingar?

Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer t.ex. din kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen. Se därför till att hålla ditt spärrserviceregister uppdaterat om du skulle byta telefon eller skaffa ett nytt betalkort. Se över och uppdatera enkelt på minasidor.forebygg.com.

Bevakas mina kortköp?

Nej, din bank bevakar generellt kortköp och upptäcker skimming, men det är ändå bra om du kontrollerar ditt kontoutdrag med jämna mellanrum och rapporterar eventuella avvikelser till din bank/kortutgivare. Ett identitetsskydd handlar om att bevaka ditt personnummer specifikt och information knutet till det samt processen vid en identitetskapning. Läs om alla register och kreditupplysningsbolag som vi bevakar.

Fungerar tjänsten även om jag är utomlands?

Alla bevakningar, larm och spärrlinje fungerar oavsett vart du befinner dig. Tänk på att ringa spärrlinjen med landskoden +46 om du ringer från utlandet.

Bolagsbevakning

När skickar nu larm på de externa företagen jag har bevakning på?

Vår tjänst larmar dig vid en uppsjö av händelser, bland annat följande:

Betalningsansökningar
Betalningsanmärkningar
Skuldsaldo
Rating
F-Skatt
Styrelseförändring
Revisorsförändring
Förändring på firmatecknare
Inkomna bokslut
Konkursförvaltare
Varningssignaler (revisorskoder, bristkoder i bokslut)
Moms
Företagsstatus
Aktiekapital
Firmanamn
Adress

Jag har blivit drabbad, hur hjälper ni mig?

Vi hjälper dig att kartlägga bolagskapningen, bestrida fakturor hos fordringsägare, kontakta myndigheter och andra instanser som krävs vid ett bedrägeri.

Kan jag spärra mitt organisationsnummer för framtida kreditupplysningar?

Nej, det går generellt inte att spärra ett organisationsnummer, det går endast för enskilda firmor. Men misstänker du att du utsatts för bedrägeri ska du omedelbart kontakta spärrlinjen på 0770 – 337 333, så hjälper vi dig.

Ser jag i ert sms eller email vem som tagit en kreditupplysning på mig?

Då kreditförändringar och personliga händelser endast är för era ögon så behöver ni logga in på Mina Sidor med BankID för att ta del av informationen.

Hur gör jag för att registrera värdehandlingar hos er?

Det enklaste sättet är att logga in på Mina Sidor med hjälp av Bank-ID eller med koden som du fått hemskickad när du beställde tjänsten, navigera sedan till Spärrservice. Du kan också använda den blankett du fått hemskickad i välkomstbrevet och returnera portofritt via svarskuvertet. Skulle du föredra, kan du även kontakta kundservice per telefon på 0770 – 337 330, så hjälper vi dig.

Vilka typer av värdehandlingar kan jag registrera i stöldskyddsregistret?

Registrera värdehandlingar så som pass, körkort, mobiltelefon, abonnemang och betal- samt kreditkort. Tappar du bort eller blir bestulen på dina värdehandlingar ringer du enkelt ett samtal och spärrar allt utan att behöva sitta i telefonkö hos flera företag. Det är viktigt att du uppdaterar ditt register när du t.ex. får nya betalkort, det gör du enklast via Mina Sidor.

Kan ni hjälpa mig spärra även om jag inte har registrerat mina värdehandlingar?

Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer t.ex. din kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen. Se därför till att hålla ditt spärrserviceregister uppdaterat om du skulle byta telefon eller skaffa ett nytt betalkort. Se över och uppdatera enkelt på minasidor.forebygg.com.

Fungerar tjänsten även om jag är utomlands?

Alla bevakningar, larm och spärrlinje fungerar oavsett vart du befinner dig. Tänk på att ringa spärrlinjen med landskoden +46 om du ringer från utlandet.

Brandlarm

Hur gör jag ändringar på min kontaktlista?

Du kan enklast uppdatera din kontaktlista genom att logga in på Mina Sidor med mobilt Bank-ID eller din personliga kod. Skulle det inte fungera kan du kontakta kundservice så vi kan uppdatera informationen åt dig.

Min brandvarnare låter inte när jag testar den?

Börja med att kolla så du tagit bort plasten på batteriet och satt batteriet åt rätt håll. Fungerar inte detta ringer du kundtjänst så vi kan felsöka.

Larmar ni SOS vid en brand?

Vid en bekräftad brand är vår larmcentral behjälpliga med att kontakta SOS. I första hand är det du själv som nu får möjlighet till detta.

Kan jag ta med min enhet till mitt nya hus/lägenhet?

Ja, det enda du behöver göra är att uppdatera din adress, det gör du enklast genom att logga in på Mina Sidor eller genom att kontakta kundservice.

Hur vet jag att det kommer finnas täckning där jag bor?

Vi erbjuder alla våra kunder en täckningsgaranti, skulle det vara så att det inte finns täckning där du bor så får du ringa kundservice så att vi kan göra ett test tillsammans, vid behov kan vi komma att byta GSM-nät till ett som fungerar hos dig.

Hur säger jag upp tjänsten Förebygg Brand?

Kontakta kundservice 3-6 månader innan ditt avtal går ut, så skickar vi ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar.

Hur lång garanti har brandvarnaren?

Så länge du använder dig av vår tjänst har enheten garanti. Vänligen kontakta kundservice om den slutat fungera, så hjälper vi dig med felsökning och eventuellt utbyte.

Fungerar min brandvarnare utomlands?

Förebygg Brand behöver placeras inom Sveriges gränser, men du som tar emot samtal och sms från larmcentralen kan befinna dig vart som helst i hela världen så länge du har signal på din telefon.

Behöver jag någon speciell mobiltelefon för att Förebygg Brand ska fungera?

Kostar det något när larmcentralen kontaktar mig?

Nej, självklart inte. Vem som helst kan laga mat på för hög värme, råka bränna vid en kastrull eller tända en vedbrasa som gör att enheten tjuter. Detta är inget som kostar extra, utan du informerar bara larmcentralen om att det är under kontroll.

Våra vanligaste frågor och svar om Hemlarm

Tjänsten generellt

Jag har redan andra smartprodukter installerade. Vad kan jag göra?

Förebyggs hemcentral är kompatibel med flera tredjepartsprodukter. För att se om just dina produkter är kompatibla, besök www.forebygg.se. Om du har ett annat hemlarm installerat kan vi hjälpa till med uppsägning hos din leverantör genom fullmakt, kontakta oss då på 0770 - 337 330 så hjälper vi dig.

Jag har precis flyttat in i ett hus där Förebyggs tjänst redan är installerad, vad ska jag göra?

Du bör ta kontakt med ägaren av huset som kan hjälpa dig att komma åt systemet. Om ägaren inte kan hjälpa dig ska de kontakta oss personligen via e-post kundservice@forebygg.se eller per telefon på 0770 - 337 330. Det är dock systemägaren som avgör vem som skall ha åtkomst till tjänsten/appen.

Är Förebyggs tjänst kompatibel med andra varumärken?

Endast listan över enheter du kan "lägga till" i Förebygg-appen är kompatibla. Annan utrustning kan bli kompatibel på sikt då vi kontinuerligt utvärderar utbudet av produkter.

Är det möjligt att hyra utrustningen?

Nej, däremot erbjuder vi avbetalning via finansieringspartners. Utrustningen som ingår i vårt startpaket lånas av dig de första åren och efter 5 år övergår ägarskapet helt till dig som kund. Önskar du hyra mer utrustning än startpaketet och inte vill avbetala extrautrustning får du gärna skicka en intresseanmälan till oss för framtiden, då det är viktigt för oss att möta våra kunders förväntningar.

Är systemet lätt att sätta upp?

Ja! Hemcentralen installeras på bara några minuter. Enkla “gör det själv”-instruktioner medföljer i leveransen. Övriga komponenter läggs till smidigt via vår app.

Kan jag få installationshjälp med systemet?

Absolut, vi har etablerade samarbetspartners för installation över nästan hela Sverige. Efter beställning får du mer information om bokning av installatör om du inte önskar installera själv. Kontakta oss för ytterligare information.

Vilka är fördelarna med Förebyggs tjänst?

Det finns många fördelar:
- Marknadens snabbaste och smidigaste installation.
- Hög kvalité på både utrustning och applikation helt designat och utvecklat i norden.
- Användarvänlig app.
- Integrerar med flest smarta lås på marknaden.
- Högsta trådlösa säkerhetsklass (Klass 2).
- Backup via 4G-nät och batteri.
- Längre batteritider.
- Krypterat mesh-nätverk.
- Fast och tydlig månadsavgift.
- Hjälper dig sänka dina elkostnader, genom övervakning och styrning i realtid.
- Skalbar över tid, du kan alltid komplettera med komponenter.
- EN Certifierad hårdvara.
- Larmcentral certifierad enligt EN 50518.

Kan jag spara energi och minska elförbrukningen med Förebyggs Hemlarm?

Ja! Vårt hemlarm är mer än bara ett hemlarm. Produktutbudet består av flera produkter som kan bidra till minskad energiförbrukning, via övervakning och styrning i vår app. Genom vårt smarta hem-koncept kan du själv styra och bevaka majoriteten av elektriska komponenter och funktioner.

Vilken internethastighet kräver tjänsten?

Vi rekommenderar att du har minst 1 mbit eller bättre anslutning i hemmet. Hemcentralen har även ett inbyggt eSIM, vilket innebär att systemet fungerar även om din internetanslutning lägger av. Om du vill använda eSIM-kortet som permanent uppkoppling behöver du addera vårt surf-datapaket till ditt abonnemang. Kontakta oss för mer information.

Tjänsten i detalj

Kan jag flytta en sensor eller utrustning inom mitt uppkopplade system till en annan plats i hemmet?

Ja det är möjligt. Emellertid bör enheten i fråga vara inom räckhåll för hemcentralen eller andra enheter som har repeaterfunktionalitet (de flesta enheter anslutna till 220V-strömförsörjningen såsom smarta kontakter eller sirener). Det kommer också att vara möjligt att återställa de flyttade enheterna (namn, våning, rum, etc.) efter eget önskemål. Om du är osäker, har frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta oss, vi hjälper gärna till.

Jag ska snart flytta, kan jag ta med mig larmet?

Förutsatt att du är ägare till systemet kan du flytta med dig utrustningen och helt enkelt ansluta till en strömkälla i den nya bostaden.

Kan jag lämna över tjänsten till någon, i händelse av till exempel flytt?

Ja, det är möjligt. Det är också fullt möjligt att flytta med sig systemet. Kontakta oss så hjälper vi gärna till.

Jag har husdjur, kan jag använda larmsystemet då?

Ja! Förebyggs hemlarm är anpassat för att fungera med husdjur i bostaden. Du har både ett djurvänligt läge på sirenen du kan ställa in, samt rörelsedetektorer som inte reagerar på husdjur.

Kan tjänsten användas för att assistera äldre hemma?

Ja, det är fullt möjligt. Du kan välja ett system som inkluderar till exempel hemcentral, panikknappar, dörr- och fönstermagnetkontakter samt rörelsesensorer. Dessa enheter kan assistera på olika vis, vi rekommenderar dig att ta kontakt med vår kundservice för ytterligare information. Eller kolla in våra användningsområden på förebygg.se.

Hur notifieras jag vid ett utlöst larm?

Samtliga larm skickas ut via push-notiser i den/de telefoner som anslutits till appen. Kritiska larm går dessutom till vår larmcentral som kontaktar dig via telefon som följd och utvärdering av vidare åtgärd, förutsatt att du har larmcentralstjänsten aktiverad i ditt abonnemang. Har du även väktarutryckning samt täckning där du bor, meddelas närmsta tillgängliga väktare om du inte svarar på larmet eller deaktiverar det inom 180 sekunder från utlöst larm.

Om jag har ett problem med min tjänst, blir jag varnad?

Du informeras på din smartphone i händelse av ett fel som strömavbrott, vid problem med internetanslutningen eller när hemcentralen är offline, etc.

Vad händer om det blir strömavbrott eller internet stängs av?

Systemet är redundant, tack vare ett internt backup-batteri och en internetanslutning som tillhandahålls av ett GSM-chip och ett inbyggt eSIM-kort. Medan systemet fortfarande har ström och är i ett område där GSM-nätverket (2G/4G) fungerar, kommer systemet fortsätta att fungera normalt. Däremot slutar funktioner med trådad spänning som till exempel smarta kontakter och smarta kablar att fungera i händelse av strömavbrott.

Vad är syftet med backupanslutningen?

Backup-anslutningen upprätthåller systemets fjärranslutning via lämpligt mobilnätverk (2G eller 4G) när varken en Ethernet- eller Wi-Fi-anslutning är tillgänglig. Ett aktiverat eSIM-kort ingår som standard i hemcentralen men får enbart nyttjas som backup om du inte köpt till ett data-paket separat.

Vilka olika typer av åtkomst till systemet finns?

Det finns fyra typer av åtkomst till systemet: systemägaren (det kan bara finnas en och den kan inte tas bort); administratörer som kan läggas till av ägaren eller annan administratör och som har samma rättigheter som ägaren på tjänsten; användare kan använda systemet utan tillgång till vissa funktioner. Det finns även Förebyggs tekniska konton som kan användas för att hjälpa våra kunder i specifika fall, men denna typ av konto kan endast användas på begäran av systemets ägare.

Produkterna

Finns det flera färger eller mönster för Förebyggs utrustning?

För närvarande finns vår integrerande utrustning endast i vit färg. Andra färger kan komma att läggas till i framtiden.

Hur fungerar det smarta låset vid strömavbrott eller internetavbrott?

Vid ett internet- och strömavbrott fortsätter Förebyggs tjänst att fungera i ett par timmar. Eftersom det smarta låset också är batteridrivet kommer det att fortsätta fungera så länge hemcentralen är online. Vid extrema fall kommer det alltid att vara möjligt att öppna din dörr från utsidan med en traditionell nyckel, med hjälp av Bluetooth, eller låsa upp dörren från insidan. Tänk på att vi har integration med flertalet smarta lås och att funktionerna kan variera mellan de olika låsen. Har du fler frågor om smarta lås funktionerna hänvisar vi dig i första hand till tillverkaren.

Hur ofta ska batterierna bytas? En av fördelarna med vårt valda

En av fördelarna med vårt valda protokoll är att enheterna endast kommunicerar vid en händelse, vilket förlänger batteritiden avsevärt. Till exempel, för rörelse- och dörr- och fönstersensorer, kan batterier hålla längre än 3 år. Det är även mycket enkelt att byta batterierna, och enheterna drivs med standardbatterier.

Jag vill köpa till ny utrustning till min tjänst, är det möjligt?

Ja! Navigera till förebygg.se för att se vårt produktutbud. Vårt system integrerar med mycket tredjeparts-utrustning, som kanske inte alltid finns med i vår butik, du kan då med fördel köpa dessa från vilken valfri butik som helst. Tänk dock på att utrustning som inte köps ifrån Förebygg kanske inte erhåller samma support, och att garantiärenden måste vändas mot butiken där du köpte utrustningen.

Jag bygger ut mitt hem och jag vill lägga till funktioner eller utrustning till tjänsten, hur fungerar det?

På Förebyggs hemsida, logga in på ditt kundkonto eller logga in i onlinebutiken direkt frånappen (fliken "Tjänster" och sedan "Onlinebutik"). Kolla gärna in avsnittet user-cases för inspiration.

Kan inomhus- och utomhuskameror, samt smarta dörrklockor installeras?

I dagsläget har vi integration med Ezviz som levererar bland de bästa kamerorna på marknaden. Integrationen är via en tredjepartsapp från Ezviz, vilket innebär att du installerar kamerorna i Ezviz system, och ansluter till Förebygg-appen under knappen ”Tjänster”. De använder ditt Wi-Fi-nätverk för dataöverföring. Lagring kommer antingen att ske på ett SD-kort eller via Ezviz molntjänst. Varken Förebygg eller vår larmcentralspartner kan komma åt kamerorna via denna integration. Vi är stolta över att vi inom en snar framtid kommer få möjligheten att erbjuda våra kunder en direktintegration med högkvalitetskameror direkt från vår app, utan att vara beroende av en tredje part. Denna lösning kommer vara helt unik på marknaden och även möjliggöra för dig som kund att dela video eller bilder med larmcentralen, utefter dina egna önskemål.

Förebyggs App

Jag har glömt mitt lösenord till appen, vad ska jag göra?

Om du inte kommer ihåg ditt lösenord har du möjlighet att återställa det via Förebygg- appens inloggningssida (klicka på "Glömt lösenord?" så får du ett nytt lösenord via e-post.)

Är Förebygg-appen tillgänglig på alla smartphones?

Förebygg-appen är tillgänglig på iOS- och Android-smarttelefoner, exempelvis iPhone, Samsung, Huawei, med flera.

Jag har ingen smartphone och jag vill kunna hantera tjänsten utan telefon, är det möjligt?

För full funktionalitet och nyttjande av vår kompletta tjänst rekommenderar vi en smartphone. Om du mot förmodan inte har någon låter tjänsten dig säkerställa ett antal funktioner, via exempelvis Manöverpanelen.

Jag vill radera min information i Appen helt och hållet, hur gör jag?

För att radera din information i Appen gör du följande:
1. Logga in i Förebygg Appen.
2. Gå till inställningar genom att klicka på kugghjulet i det nedre högra hörnet.
3. Välj "användarprofil".
4. Välj "Ta bort konto".

Notera att du om du är ägare av en larmanläggning inte kan radera ditt konto. Anläggningen måste då först avslutas genom att kontakta Förebyggs kundservice per telefon 0770 - 337 330, eller via mail till kundservice@forebygg.se.

Försäljningsvillkor

Jag är inte nöjd, Förebyggs tjänst passar inte mig, vad kan jag göra?

Vi ser dina utmaningar som våra, kontakta gärna oss och berätta mer, så att vi får chansen att lösa dem tillsammans med dig.

Kan jag använda Förebyggs tjänst i en hyreslägenhet?

Ja - dock bör detta förankras i hyresvillkor och/eller med hyresvärd.

Hur lång är garantitiden?

Garantin för din utrustning är 2 år från att du mottagit utrustningen. Hemcentralen erbjuder vi alltid fri garanti på då den hyrs av Förebygg och är kritisk för systemets helhetsfunktion.

Om jag ger bort min tjänst, kan garantin överföras?

Ja, den fysiska garantin kan överföras om din tjänst fortfarande är under garanti.

Integritetsskydd

Hur är det med min integritet och skyddet av mina uppgifter i appen?

Vi gör det till en ära att säkerställa skyddet av alla dina personuppgifter. Oavsett om det är dina personliga identifierare och kontaktuppgifter, eller användningsdata för din anslutna tjänst, samlar vi bara in det absoluta minimumet och vi säljer inte vidare eller ger naturligtvis inte av dessa uppgifter. Endast information som är användbar för att systemet ska fungera korrekt sparas.

Kan vi stänga av kamerorna?

I dagsläget är videoströmmarna endast tillgängliga för systemägaren och administratörerna. Om du vill stänga av kamerorna fysiskt rekommenderar vi att du kopplar in dina kameror till smartkontakter, så att du kan styra dem som du vill.
Förebygg tillhandahåller tjänster och produkter i trygghetsskapande syfte med målet att motverka uppkomsten av, och minimera skadan som kan uppstå till följd av inbrott, bränder, id- och bolagskapningar, borttappade värdehandlingar och skimming.

Vi är mycket stolta över våra kunders förtroende som gjort oss till Sveriges högst recenserade företag inom kategorin säkerhet på Reco.se
Kontakt
Måndag-Torsdag 9.30 - 16.30.
Lunchstängt 12.30 - 13.30.
Fredagar 9.30 - 15.00
Copyright © 2015 – 2024 Förebygg | All Rights Reserved
chevron-down
Varukorg
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0