Om tjänsten
Klicka på videon ovan för helskärmsläge
Cybersäkerhetstjänsten består av två delar. Den första delen utgörs av oregelbundna simulerade attacker genererade av systemet. Dessa mail innehåller olika typer av frågor och länkar designade för att få mottagaren att klicka på innehållet. Om man som mottagare klickar på en länk kommer man till en sida som förklarar att man fallit offer för en simulerad attack och uppmanas att genomföra den associerade mikroutbildningen om IT-angreppet.

Systemet uppdateras regelbundet för att för att spegla de metoder som faktiskt används vid angrepp

Den andra delen utgörs av kortare utbildningar som regelbundet skickas till era anställda, men som även regelbundet skickas ut till alla användare. Dessa utbildningar innehåller information om olika typer av angrepp, risker, med mera, och uppdateras löpande.

I adminpanelen kan administratörer bl.a. ange följande information:
• Uppgifter om verksamheten
• Namn och kontaktuppgifter om nyckelpersoner
• Namn och kontaktuppgifter om nyckelkunder
• Namn och kontaktuppgifter om anställda
• Programvara som som enheten använder i arbetet
• Vilken typ av risk enheten bör fokusera mest på
• Vilken typ av tilltalston som används i verksamheten
Systemet använder den information ni angivit och anpassar angreppstyp och utformning baserat på användarens specifika svagheter över tid; användare som tidigare haft svårt att känna igen bedrägliga avsändare får fler simuleringar av den typen, medan användare som ofta frestas av falska erbjudanden om presentkort och belöningar får istället fler simulerade angrepp som handlar om det.

I takt med att användaren sen blir bättre på att identifiera och undvika specifika attacker ökar även svårighetsgraden i simuleringarna.
Information om uppstart
Även om det naturligtvis alltid är roligt att spendera en dag eller två att läsa hjälp-artiklar och dokumentation, tycker vi det är bäst när man kan komma igång omgående; allt som krävs för att komma igång hittar ni i listan nedan

• Lägg till våra avsändare i er email whitelist - tidsåtgång ca. 5-10 minuter, och vi har guider för olika mailsystem. Vid behov kan vi även vägleda er via videomöte
• dela in era anställda i grupper i adminpanelen, baserat på vilka de jobbar med och vilka deras chefer är - tidsåtgång beror på antalet personer i verksamheten. För ett företag med färre än hundra anställda är tidsåtgången generellt mindre än totalt 10 minuter för alla grupper
• fylla i informationsfälten i adminpanelen - tidsåtgång ca. 5-10 minuter per grupp från föregående steg

Totalt tar uppstarten ca. 20-30 minuter för ett företag med färre än 100 anställda. För större företag med många anställda finns även integrationer för Microsoft Azure Active Directory och Google Directory för att automatisera användarhanteringen.

Priser
Antal licenser
Pris per licens
0-99
50 kr
100-199
45 kr
200-499
40 kr
500-999
35 kr
1000+
30 kr
För att testa kostnadsfritt i 30 dagar, kontakta oss via formuläret nedan
Kontaktformulär
BokaDemo Cybersäkerhet Security Awareness (MP)
Förebygg tillhandahåller tjänster och produkter i trygghetsskapande syfte med målet att motverka uppkomsten av, och minimera skadan som kan uppstå till följd av inbrott, bränder, id- och bolagskapningar, borttappade värdehandlingar och skimming.

Vi är mycket stolta över våra kunders förtroende som gjort oss till Sveriges högst recenserade företag inom kategorin säkerhet på Reco.se
Kontakt
Måndag-Torsdag 9.30 - 16.30.
Lunchstängt 12.30 - 13.30.
Fredagar 9.30 - 15.00
Copyright © 2015 – 2025 Förebygg | All Rights Reserved
chevron-down
Varukorg
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0